Visby Innerstadsförening är till för alla som tycker om Visby. Vi arbetar för en sund boendemiljö i en levande innerstad med ett varierat utbud av verksamheter. Idag är vi ca 400 medlemmar.

Verksamhet

Verksamhetsåret startar med årsmöte i mars och avslutas med adventskaffe i december. Däremellan arrangeras föredrag kring aktuella frågor samt stadsvandringar för att titta på intressanta platser.

Varje år arrangerar vi ”Nu städar vi stan” tillsammans med DBWs Innerstadsråd och med bidrag från Region Gotland.

Styrelsen har regelbunden kontakt med olika förvaltningar i regionen för att framföra föreningens synpunkter och önskemål. Det gäller bl.a. trafikföring och parkeringsplatser, buller, bygglovsregler samt nedskräpning. Vi är också representerade i Världsarvsrådet, där vi får information och framför föreningens syn­punk­ter.

Föreningen är medlem i Visby Centrum och samarbetar med dem och DBWs Innerstadsråd då våra önskemål sammanfaller.

Ju fler medlemmar desto mer betydelsefulla är föreningens synpunkter. Värva gärna någon granne så vi blir fler.

Avslutade aktiviteter

december 2021